Izvedena druga mobilnost osebja v okviru Erasmus+ KA1

Izvedli smo drugo mobilnost v okviru Erasmus+ programa, ključne aktivnosti 1: Mobilnost osebja v izobraževanju odraslih. Glavni cilj projektov mobilnosti je omogočiti udeležencem pridobitev znanja, spretnosti in izkušenj, ki prinašajo dodano vrednost njihovem izobraževanju ali delu doma.

Med 6.5. in 13.5.2018 se je naša izvajalka programov Urška Ambrožič Potočnik v Barceloni, Španija udeležila strukturiranega tečaja z naslovom “Active Art: Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond”. Tečaj je potekal v okviru italijanske organizacije Europass: teacher academy. Poleg Urške so se tečaja udeležile še 4 učiteljice iz Nemčije, Avstrije in Latvije, ki večinoma v šolah poučujejo likovno vzgojo, nekatere zraven tudi tehniko.

Pri tečaju je bil uporabljen multidisciplinaren pristop za umetnost in psihologijo umetnosti, kjer je šlo za predstavitev različnih poti razumevanja in poučevanja umetnosti, ukvarjanje s kreativnim procesom udeležencev in kako pridobit najboljši pozitivni vpliv umetniških dejavnosti na naše dobro počutje. Tečaj je vodila Marta Mandolini, ki je art terapevtka, s končano izobrazbo iz psihologije in vizualne umetnosti. Dela v Barceloni in Firencah.

Tečaj so pričeli z vprašanjem: Kaj bi bil, če bi bil kos umetnine?

Preko celega tedna pa so na tečaju obravnavali temelje psihologije umetnosti, pojav umetnosti (umetnik, opazovalec, umetniško delo) ter vpliv na izobraževanje in sodelovanje. Obravnavali so multidisciplinaren pristop k pedagogiki umetnosti, kjer so spoznavali povezavo možgani – umetnost – družba. Pogovarjali so se o razvoju blaginje in življenjskih spretnosti preko praks umetnosti ter o kreativnem procesu preko celotne življenjske poti.  Teme, ki so jih na tečaju še obravnavali so bile:

  • učiteljevo lateralno razmišljanje – uveljavitev ustvarjalnega načina razmišljanja za boljšo komunikacijo z udeleženci;
  • razumevanje in kreativno doživljanje umetnosti v skupini – produkcija umetnosti, zgodovina, management;
  • aktivno ohranjanje pozornosti in motivacije udeležencev;
  • razumevanje in kreativno doživljanje umetnosti zunaj razreda – obisk in organizacija umetnostnih razstav.

Na tečaju so poleg teorije delali tudi na praktičnih in doživljajskih vajah ter o vsem naučenem tudi diskutirali. Urška si je med tečajem ogledala tudi različne muzeje in znamenitosti, ki so jo še dodatno navdihnili za njeno nadaljnje delo, tako na osebnostni kot na poklicni ravni. Sama pravi, da je tečaj v njej prebudil različna čustva, kar bo lahko vnesla v njene tečaje in oblikovala nove programe. Več o njenem tečaju lahko preberete tudi na naši Facebook strani Ljudske univerze Radovljica.

 

Comments are closed.