Študijski obisk v okviru projekta ExPrOM v Španiji

Od 5. do 9.3.2019 je v Španiji, v mestu Huesca, v pokrajini Aragon potekalo srečanje partnerjev projekta ExPrOM – Exchange of practice outreach and motivation for the empowerment and social inclusion of adults. Srečali smo se na šoli za odrasle CPEPA Miguel Hernandez, kjer so nam predstavili njihovo delo z odraslimi s poudarkom na motivaciji, vključevanju in vodenju udeležencev v izobraževanju odraslih. V projektu sodelujemo organizacije iz Irske, Španije, Slovenije, Finske in Češke, ki je tudi prijaviteljica projekta.

PRVI DAN, 5.3.2019, smo slovenske udeleženke ob treh zjutraj odšle na pot. Z GoOpti-jem smo se peljali na letališče v Benetke, iz Benetk smo leteli v Barcelono, iz Barcelone pa potem še tri ure in pol vožnje z avtobusom do Huesce. Vsi smo srečno prispeli v Huesco in se namestili v hotelu. Srečanje smo začeli s skupno večerjo. Nekateri smo se poznali že od prej, iz Slovenije, nekaj udeležencev pa je bilo novih.

DRUGI DAN, 6.3.2019, smo se najprej spoznali z učitelji in z vodstvom šole CPEPA Miguel Hernandez Huesca. V dar smo dobili semena bazilike, saj jo v teh krajih veliko pridelajo. Predstavili so nam delovanje šole, ki je zelo podobna delovanju naše ljudske univerze. Začeli smo z delavnicami sodelovalnega učenja, ki jih je vodil učitelj Hector Banzo. Pokazal nam je praktične vaje za delo v skupini, ki je lahko sestavljena z udeleženci, ki imajo različen nivo predznanja. Uporabljal je veliko zanimivih pripomočkov (razne slikovne kartice, umeten denar, balone, različne napise ter fotografije). Celoten dan je bil namenjen predstavitvi različnih načinov, kako motivirajo udeležence za vključevanje v izobraževalne programe in na kakšen način jih poskušajo zadržati v programih, da dokončajo šolanje.

Pred našim prihodom so udeleženci izobraževanja odraslih skupaj z učiteljicami angleščine začeli pripravljati projekt z naslovom “Violet passport” – Vijolični potni list, kar pomeni, da so se pozanimali o naših državah in poiskali ženske iz področja umetnosti in literature iz petih različnih držav. Vijolična barva je v Španiji namreč barva žensk in ker smo bili tam ravno za praznik žensk, je bilo veliko aktivnosti namenjeno ženskam, njihovim pravicam in borbo zanje.

Nadaljevali smo s predstavitvijo metode čuječnosti v izobraževanju odraslih, ki jo je vodila Irene Delgado, članica UNIZAR tima. Razložila nam je osnove in ozadje metode. Čuječnost izvira iz vzhodnega sveta, predvsem iz budizma. V Ameriki jo je kot metodo za zmanjševanje stresa leta 1979 začel razvijati Jon Kabat Zinn. Čuječnost postaja danes vse bolj popularna na področju zdravja, izobraževanja, podjetništva. Čuječnost pomeni osredotočanje pozornosti na poseben način, na primer na ta trenutek, brez sodb in interpretacij. Gre za meditacijo s pomočjo dihanja, ponavadi v sedečem položaju, za zavedanje trenutka v vsakodnevnem življenju. Čuječnost se ponekod po svetu že uporablja v šolah, saj zmanjšuje stres, napetost, povečuje koncentracijo in samoobvladovanje.

Popoldan smo obiskali srednjo tehnično šolo IES Ramon y Cajal. Ravnatelj nam je razkazal šolo in nam povedal nekaj o njeni zgodovini. CPEPA Miguel Hernandez nekatere svoje udeležence napoti v to srednjo šolo, da se izobrazijo za določen poklic. Njihovi dijaki so nam predstavili glasbo, ki jo sami ustvarjajo s pomočjo profesorjev. Na voljo imajo vso potrebno opremo za izdelavo elektronske glasbe, animacij, posnetkov, ozvočenja, osvetlitve, posebnih zvočnih efektov.

Na šoli CPEPA Miguel Hernandez potekajo najrazličnejši tečaji tujih jezikov, predavanja iz področja zdrave prehrane, programi z zdravje, našli pa smo tudi članek o mobilnosti v Sloveniji, kjer smo vsem partnerjem predstavili naše načine dela.

TRETJI DAN, 7.3.2019 – Ta dan so nam predstavili delo z udeleženci izobraževanja odraslih, načine vodenja posameznikov in vključevanja v izobraževalne programe za odrasle. Najprej smo si ogledali delavnice seriografije in šivanja, ki jih podpira mestna hiša v Huesci. Imenujejo se Bolskan, ki je prvo poimenovanje mesta Huesca v zgodovini. Nadaljevali smo z obiskom Caritasa, kamor zahajajo ljudje, ki imajo materialne in druge težave, vendar jim na Caritasu ne pomagajo le na ta način, ampak jih vključujejo tudi v izobraževanja in usposabljanja na šoli CPEPA Miguel Hernandez.

 

ČETRTI DAN, 8.3.2019 Dan je minil v duhu svetovnega dneva žensk. Dopoldan smo si ogledali park pri univerzi, ki je posvečen ženskim znanstvenicam iz celega sveta. Projekt je bil izveden skupaj s CPEPA Miguel Hernandez in Oddelkom za enakost spolov mestne hiše. Sprehodili smo se tudi po ulicah poimenovanih po pomembnih ženskah iz španske zgodovine.

Po kosilu nam je Carmen predstavila uporabo socialnih omrežij in različnih aplikacij za izdelavo oglasov. Spoznali smo zelo uporabna in preprosta orodja za hitro pripravo oglasov (PIXLR EXPRESS za izdelavo kolažev, PIC COLLAGE APP, PHOTOGRID APP, PHOTOCOLLAGE APP, orodje CANVA, WORD ART, QUIK APP, VIDEOSHOW APP, CLIPS APP). Šola uporablja skoraj vsa dostopna socialna omrežja, preko katerih dosegajo udeležence in oglašujejo svoje programe (twitter, FB, instagram, WhatsApp). Izmenjavo smo zaključili z evalvacijo, predstavitvijo naslednje mobilnosti v okviru projekta ExPrOM na Finskem in kosilom, ki so nam ga pripravili v šoli CPEPA Miguel Hernandez. Njihov sodelavec nam je pripravil čisto pravo špansko paello z morskimi sadeži in piščancem.

 Sledil je še voden ogled mesta Huesca, zvečer pa je v mestu potekal množični protest ob svetovnem dnevu žensk, kjer so udeleženci glasno opozarjali na pravice žensk ter zahtevali enakopravnost obeh spolov.

PETI DAN, 9.3.2019, smo se ob šestih zjutraj z avtobusom odpravili v Barcelono. Naš let je bil predviden ob sedmi uri zvečer, tako da smo izkoristili ta čas za kratek ogled Barcelone. Ogledali smo si Park Güell, baziliko Sagrada Familia in iz glavne ulice La Rambla zavili še na tržnico Mercado de La Boqueria, kjer smo si privoščile sveže sadje in sadne sokove. Iz Benetk smo domov prispeli v zgodnjih jutranjih urah.

 

Se vidimo junija na Finskem. 🙂

 

 

 

Comments are closed.